יום חמישי, 21 בפברואר 2013

סדנאות מתמטיקה להורים בבתי הספר

Numeracy Information Session
בארה״ב כבר הבינו מורים בכמה בתי ספר שראוי להשקיע בסדנאות להורים במתמטיקה של בי״ס יסודי.

אחרת ההורים מתקשים בעזרה לילדים.

ההורים חשים שאינם מכירים את הגישה שמלמדים את הילדים ושאינם תמיד מבינים אפילו את הבעיות שהילדים מקבלים להתמודד עמן וכן לפעמים אינם מצליחים להבין את הקשיים של הילדים ומתקשים מאוד לעזור להם.

אני מעביר סדנאות להורים שבהן אני נותן להורים כלים להבין עם מה הילדים מתמודדים, מדוע קשה להם וכיצד להסביר להם כך שיבינו וכיצד לייצר תקשורת כך שהילדים ירצו לקבל את העזרה מההורים. יש סדנה לגן, וסדנה ליסודי וסדנה לחט"ב:
הנה מדבריו של פרופסור רון אהרוני על אודות הסדנה במחזור שהיה בשנה שעברה:
מדוע הורים צריכים לדעת עקרונות הוראה? מהרבה סיבות. ידע כללי, הבנה מתמטית שלהם עצמם, חיבור לילדים, הבנה מה קורה עם ילדיהם. אבל יש עוד סיבה: הם יכולים לעזור
אומר כאן דבר שיישמע כסותר את הדברים האלו. דבר שהוא בעיני חשוב מאין כמותו: שינוי אמיתי בחינוך יכול לבוא רק מתוך המערכת. תרומות מן הצד הן משניות. העבודה החינוכית האמיתית נעשית בכיתה. 
אבל ההורים יכולים לתרום לאווירה החינוכית, לכיוון הכללי. האכפתיות שלהם והידע שלהם, אם ינותבו בצורה חיובית, ישפיעו על המערכת כולה. כל הורה שמבין מה קורה עם ילדו בבית הספר משפיע על המערכת. [...] מכך יצאו הילדים נשכרים, ולא פחות מכך ההורים. בסופו של דבר, הדבר יחולל שינוי גם בהוראה בתוך בית הספר.
בניגוד לדיעה  הרווחת, ילדים מסוגלים להתמודד עם הגדרות, ולמעשה משוועים להגדרות מדוייקות, והם מסוגלים לחשוב לעומק על רעיונות. כל עוד איננו ההורים מדגימים להם התמודדות עם הגדרות ועם עקרונות ורעיונות ואיננו מתרגלים אותם, אז לכשידרשו בבית הספר להתמודד, יהיו הילדים ברוב המקרים חסרי מוטיבציה ואובדי עיצות. לנו ההורים יש את האפשרות להשפיע ולפתח לילדינו את החשיבה ואת היכולת להתמודד עם בעיות חדשות.

המורה,


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה